close
Tom Waits–New Year’s Eve

 

過年時在臉書上貼了這首歌,但發現我好像不太知道這首在唱什麼,於是查了一下歌詞,翻成中文。

Tom Waits – New Year’s Eve

The door was open I was seething
Your mother burst in it was freezing
She said it looks like it’s trying to rain
I was lost I felt sea sick
You convinced me that he’d left
You said keep talking but don’t use any names

I scolded your driver and your brother
We are old enough to know how long you’ve been hooked
And we’ve all been through the war
And each time you score
Someone gets hauled and handcuffed and booked

It felt like four in the morning
What sounded like fire works
Turned out to be just what it was
The stars looked like diamonds
Then came the sirens
And everyone started to cuss

All the noise was disturbing
And I couldn’t find Irving
It was like two stations on at the same time
And then I hid your car keys
And I made black coffee
And I dumped out the rest of the rum

Nick and Socorro broke up
And Candice wouldn’t shut up
Fin he recorded the whole thing
Ray he said damn you
And someone broke my camera
And it was New Years
And we all started to sing

Should auld acquaintance be forgot and never brought to mind
Should auld acquaintance be forgot for the sake of auld lang syne

I was leaving in the morning with Charles for Las Vegas
And I didn’t plan to come back
I had only a few things
Two hundred dollars
And my records in a brown paper sack
I ran out on Sheila
Everything’s in storage
Calvin’s right I should go back to driving truck

Should auld acquaintance be forgot and never brought to mind
Should auld acquaintance be forgot for the sake of auld lang syne

 

門開著 我正興奮著
你母親闖了進來 空氣凝結
她說看來要下雨了
我感到失落就像暈船
你說服我相信他已經離開
你說:繼續說話但別提到任何名字

我責罵了你的司機和你的兄弟
我們年紀都夠老,足以知道你已沉迷了多久
而我們都經歷過戰爭
且每一次你的勝利
總有人被逮捕被登記

好像是零晨四點
聽來像是煙火的聲音
結果也確實如此
星星閃爍有如讚石
接著警報聲響起
每個人開始咒罵了起來

噪音擾人
我沒法找到厄文
吵鬧地就像是同時打開了兩個電台
然後我藏起你的車鑰匙
泡了杯黑咖啡
倒掉了剩下的蘭姆酒

尼克和索科羅分手了
康迪斯不肯閉嘴
芬恩錄下了整件事
雷說「你這該死的」
還有人弄壞了我的相機
這是新年
我們全都開始唱起歌來

怎能把老朋友給忘了,再也不去想起?
怎能把老朋友給忘了,念在昔日的時光?

早晨我和查爾斯離開前往拉斯維加斯
我沒有打算回來
我身上只有一點東西
兩百塊錢
和牛皮紙袋裏的唱片
我拋棄了希拉
存放好所有東西
卡文說得對,我該回去開卡車過日子

怎能把老朋友給忘了,再也不去想起?
怎能把老朋友給忘了,念在昔日的時光?

(於2013年4月20日修正)

(於2019年1月10日二次修正)

arrow
arrow
    全站熱搜

    alfredoliao 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()